joi, 23 octombrie 2008

Treaba ca la " 'tu-i ma-sa! "

Astazi tocmai ce ma intorceam pe la ora 11 si jumatate acasa din oras (sunt in concediu, btw) si cand sa intru de pe Brailei pe Partizanilor ma trezesc infipt intr-un blocaj. Da blocaj din ala ca-n Bucuresti, nu alta. Ceva mai incolo aflu si motivul. O firma angajata de Primarie pe bani publici sa astupe crapaturile de pe Regimentul 11 Siret (fosta Partizanilor). Nu dau numele firmei ca nu e important si pana la urma stim cu totii ca indiferent de firma treaba se face la fel.
Cum se face treaba asta? pai simplu. O Dacie papuc trage dupa ea un generator de aer comprimat. In fata, un muncitor sufla cu duza mizeria stransa in crapaturile din asfalt. Pe urma se vine cu niste smoala care se toarna in crapaturile curatate.

Eu am prins doar faza cu suflatul. Pentru necunoscatori, la intersectia intre strada Brailei si strada Regimentul 11 Siret se afla Tribunalul Galati. Cum era o ora la care institutia in cauza duduie de activitate, va dati seama ca masinile erau parcate ca de obicei pana in scarile blocurilor din zona si una peste alta. Traficul nebunesc, bara la bara. Si acuma stau eu si ma intreb ca prostul, de ce nu fac ei treaba asta noaptea, cand strada e libera? In total erau 4 sau 5 muncitori, nu cred ca plata sporului de noapte ar fi scumpit prea mult contractul. Pe langa faptul ca traficul este si asa ingustat la numai o banda pe sens, daca tu vii si ocupi unul din sensuri, pe langa faptul ca incalci legea circulatiei (adica aia care spune ca nu ai voie sa stationezi daca nu ramane macar o banda libera pe sens) si chiar daca te misti cu 2 metri pe minut tot te afli la limita opririi, mai este vorba si de praful generat. Un val de praf destul de impresionant, pulverizat pe masinile din jur si pe pietoni. Si daca strada e ocupata mai bine de jumatate de masini parcate, nici curatarea aia nu se poate face asa cum trebuie, ca nu ai acces la toate bubele din asfalt. Sau daca nu noaptea, macar dupa ora 16, cand se linisteste traficul in zona, odata cu inchiderea tribunalului. Dar nu. Pana la urma primaria plateste banii catre societate si toata lumea e fericita. Eu refuz sa fiu fericit. De ce? Pentru ca m-am saturat sa platesc taxe pentru ca tot felul de societati fantoma sa faca treaba la futu-i ma-sa!. Pentru ca si eu rup planetarele si amortizoarele prin asfaltul "intretinut" pe banii mei. Pentru ca si eu consum benzina aiurea cand traficul e ingreunat artificial. Pentru ca si eu respir praful ridicat de aia si fumul masinilor care stau in trafic. Pentru ca suntem luati de fraieri de niste jmekeri platiti din banii nostri.