duminică, 7 decembrie 2008

La Braila trebuie sa stii chineza

Ieri nu stiu cum de m-au pacalit batranii sa merg in piata centrala cu ei, la cumparaturi de Mos Nicolae. Chiar nu stiu cum de m-au pacalit, ca in primul rand mie mi-e scarba de aglomeratie si caldura, si oricum nu ma imbrac cu haine luate din piata (ca sa ma laud si eu, na... mi le iau de la magazine nu de la tarabe, cu toate ca sunt cam la fel dpdv calitativ).
Ajuns in hala si rupt in doua de aglomeratie si caldura (printre standuri abia au loc sa treaca doua persoane, iar daca mai sunt si care se uita la vitrine si stau, atunci chiar ca se blocheaza, sa nu mai spun de niste tanti care venisera cu copii in carucior si se chinuiau sa treaca pe acolo). Cum ma rugam eu sa termine mai repede cu uitatul, imi cad ochii intamplator pe un stand de incaltaminte... ghetele sunt moartea mea. Intru sa ma uit. Niste ghete superbe, imblanite, aratau grozav. Pe geam era o coala A4 lipita, pe care scria "Incaltaminte din piele naturala, fabricata la Braila). Acuma nu mai conta daca ghetele sau doar pielea e fabricata la Braila, iau si ma uit. Le intorc pe toate partile, superbe, cu exceptia unei inscriptii de pe eticheta, ceva in genul LIN XIAO QUIN. Buun, o fi numele muncitorului chinez de la fabrica din Braila. Iau alta pereche. Pe talpa gasesc tot ceva in genul XING YANG. Incepe sa ma intepe nasul. O intreb pe tanti aia care se arata dornica sa ma serveasca, care e treaba cu incaltamintea fabricata la Braila pe care scrie in chinezeste.
-E facuta la Braila dar e pentru export, domnu'
-Nu zau, pai si daca e pentru export, de ce scrie in chinezeste?
-Pai le exporta in China...
Am multumit de informatie si am plecat.
Mi-am scremut creierii pana acasa incercand sa pricep cum vine asta... ca doar in vanzatorii romani chititi sa-si satisfaca clientii poti avea toata increderea. Totusi, chiar asa sa duduie economia romaneasca incat sa exportam incaltaminte in China?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu