miercuri, 9 septembrie 2009

Despre dragostea de mama la tigani

Azi dupa ce am scapat in sfarsit de la munca ma duc cu o colega la o bere la terasa de la VIP in Tiglina, ca sa ma puna in tema cu chestiile petrecute la job cat eu am fost plecat in concediu in Spania. Toate bune si frumoase, asteptam comanda, cand apare un puradel cred ca la vreo 3 ani, ca abia stia sa vorbeasca, ne bangheste din prima ca am fi oameni cu suflet mare (nici chiar asa, dar imi place sa ma mint singur), vine la noi la masa, se agata cu manutele de un scaun care era liber si incepe recitalul "imi dati si mie un ban!... un ban....imi dati?... imi dati? etc." In timp ce ne privea cu niste ochi mari si caprui noi tot ii ziceam ca nu avem bani, ca nu-i dam, sa ne lase in pace (in general nu incurajez cersetoria si nu dau bani pe gratis, asa ca nici unui puradel simpatic nu mi-am calcat pe inima sa-i dau, ca se invata asa parazit). Colega intra in vorba cu el si incepe sa il intrebe cum il cheama, unde e ma-sa, daca ea l-a trimis sa ceara bani si astfel aflam cum se numeste jegoasa de 16-17 ani care il nascuse si ca il trimite la cerut bani. Cum colega nu a mai putut indura rugamintile puradelului, i-a dat 50 de bani si el a plecat la ma-sa, care il astepta dupa colt in fata la florarie.
Acum vine partea interesanta, ca jigodia il ia la bataie. Nu stiu de ce, probabil pentru ca a venit doar cu asa putini bani. Dupa ce si-o ia destul de serios, puradelul se intoarce la terasa si vine iar la noi, incepand acelasi recital penibil ca mai inainte. Adica i-am dat niste bani, acuma vroia iar. Am cerut nota ca oricum terminaseram de consumat si trebuia sa plecam, asa ca am ignorat aria sonora cantata de puradel.
Acuma stau si ma gandesc la discriminatii astia, cum isi cresc copiii. In primul rand jigodia de ma-sa nu avea mai mult de 16-17 ani. Scazand varsta puradelului aflam ca pe la 13-14 ani ma-sa deja l-a produs, ceea ce inseamna ca la 12-13 ani deja calarea bine puli desi nu avea ce manca. Asta inseamna educatia tiganeasca. Acuma ea isi educa copilul cam cum educi un caine, il bati daca nu presteaza eficient activitatea comandata, adica sa faca bani prin stimularea milei oamenilor. Ce va ajunge acest copil, ma intreb acum... desigur ca nu va ajunge un savant eminent sau mai stiu eu ce om de succes, ci va ajunge in puscariile deja pline de cei ca el din Romania sau din afara, fiind condamnat din primii ani de viata, de cand in loc sa zica "mama" el a invatat sa zica"imi dati" si "bani" de la cea care i-a dat viata si ar trebui sa il protejeze.

Ca o concluzie, ma intreb cine e mai criminal, noi cei care nu suportam rasa lor de indieni, dar care incercam sa ii toleram in speranta ca se vor civiliza si ei intr-un sfarsit si nu vor mai trai ca animalele, ori o femeie care face copii numai pentru a-i exploata si a-si asigura traiul distrugandu-le lor vietile. Ce e mai rau, sa controlezi, ca stat, inmultirea lor, sau sa-i lasi sa-si bata joc de copii nevinovati, care inevitabil vor ajunge si ei pleava societatii, afectand si pe ceilalti, victime ale faptelor lor antisociale? Aici cred ca Madonna e cea mai indreptatita sa raspunda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu